Bafang je již přes 10 let jedním z největších výrobců komponentů pro elektrokola na světě. V Evropě se jeho elektromotory staly standardem. V posledních pěti letech se však intenzivně zaměřil na výrobu středových motorů. V roce 2014 představil integrovaný středový pohon s kódovým označením MAX, u kterého se ustálilo označení MaxDrive. Motor MaxDrive nachází využití v mnoha typech 250 W/36 V elektrokol. Bafang také vyrábí nábojové (přední a zadní) motory, díky kterým je jedničkou na světovém trhu.
Bafang MODEST
Tento typ motoru nemá torzní (tlakový) snímač. Je vybaven pouze integrovaným senzorem otáček, který vyhodnocuje signály šlapání a otáček ze středové osy motoru. Jedná se o cenově dostupnější verzi motoru MaxDrive s torzním snímačem. K motoru lze namontovat snímač řazení (Gear senzor).
Typ motoru | Středový |
Výkon | 250 W |
Max. točivý moment | 80 Nm |
Napětí | 36/43/48 (DCV) |
Účinnost motoru | ≥ 80 % |
Senzor šlapání | Senzor otáček |
Max. rychlost asistence | 25 km/h |
Váha | 3,6 kg |
Provozní teplota | -20 až +45 °C |
Hlučnost | <55 dB |
Bafang M420
Středový elektromotor Bafang M400 (dříve známý jako MaxDrive) prošel důkladným přepracováním. V obchodech pohon nyní najdete pod označením M420. Nabídne výkon 250 W, točivý moment 80 Nm. Tento typ motoru je vybaven torzním (tlakovým) snímačem. Řídící jednotka vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů, a podle toho reguluje výkon motoru. Od předchůdce se liší osou s uchycením klik na tisícihran. Softwarově zůstává stejný. K motoru lze namontovat snímač řazení (Gear senzor).
Typ motoru | Středový |
Výkon | 250 W |
Max. točivý moment | 80 Nm |
Napětí | 36/43/48 (DCV) |
Účinnost motoru | ≥ 80 % |
Senzor šlapání | Integrovaný tlakový senzor |
Max. rychlost asistence | 25 km/h |
Váha | 3,6 kg |
Provozní teplota | -20 až +45 °C |
Hlučnost | <55 dB |
Bafang M500
Využití najde především v kategorii horských elektrokol a speed pedeleců (speciálních rychlostních kol). Bafang M500 je vybaven torzním (tlakovým) snímačem. Řídící jednotka vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů, a podle toho reguluje výkon motoru. Elektromotor nabídne výkon 250 W a točivý moment 95 Nm. Stejně jako u motoru M420 činí maximální rychlost 25 km/h (případně 45 km/h - podle platných právních předpisů). Motor se vyznačuje plynulým a tichým chodem, zejména při změně převodů, a to i při jízdě do kopce. Motor podporuje snímač řazení (Gear senzor).
Typ motoru | Středový |
Výkon | 250 W |
Max. točivý moment | 95 Nm |
Napětí | 36/43/48 (DCV) |
Účinnost motoru | ≥ 80 % |
Senzor šlapání | Integrovaný tlakový senzor |
Max. rychlost asistence | 25 km/h |
Váha | 3,3 kg |
Provozní teplota | -20 až +45 °C |
Hlučnost | <55 dB |