Důležité je správně řadit převody. Prodloužíte dojezdovou vzdálenost a zlepšíte komfort jízdy. Rádi vám poradíme, jak správně řadit převody.
Při rozjezdu je dobré řadit lehčí převody. Ulehčíte tím nohám i motoru a nespotřebujete tolik energie. To platí obzvlášť při startu do kopce.
Při delší jízdě do kopce dochází k zahřívání motoru i baterie. Při přehřátí odpojí teplotní pojistka systém. Pokračovat můžete až po jeho vychladnutí. To bývá zhruba deset až dvacet minut. Toto je zejména záležitost letních měsíců, kdy teploty přesahují třicet stupňů.
Uvědomte si, že pokud během jízdy zastavíte s nastaveným vyšším stupněm výpomoci, může vás kolo při následném rozjezdu překvapit svou akcelerací. Myslete na to. Při rozjezdu v omezeném prostoru radši výpomoc omezte nebo vypněte.
Pokud máte nosičovou baterii, zvýší se těžiště kola. Při jízdě i při manipulaci s tímto počítejte. Je to v podstatě "malý nákup" za sedlem, který kolo mírně převažuje při náklonu na stranu.
Při delší jízdě z kopce může dojít k deaktivaci výpomoci. Toto se projeví v okamžiku, kdy se terén srovná, rychlost klesne pod dvacet pět kilometrů v hodině a i při nastaveném vyšším stupni výpomoci motor nepomáhá. Většinou stačí protočit pedály o jednu točku zpět a systém sám naběhne.
V průběhu jízdy v závislosti na zatížení a použitém stupni výpomoci dochází ke kolísání indikace stavu kapacity baterie (dojezdu) i v řádu desítek procent. Toto není chyba, ale vlastnost indikace. Například při jízdě do kopce a použitém nejvyšším stupni výpomoci ukazuje indikace stavu nabití 30 procent. V okamžiku, kdy se profil srovná a klesne zatížení baterie, ukazuje displej 60 procent kapacity. S tímto je nutné počítat i při plánování výletu.