Přestavět na elektropohon jde téměř každé kolo, ale ne u každého se to vyplatí. Proto je lepší po domluvě s kolem přijet, probrat varianty a odhalit případná úskalí. Po této prohlídce vám s minimální odchylkou sdělíme i konečnou cenu přestavby, včetně práce. V montáži všech těchto pohonů máme z dřívějších let bohaté zkušenosti. Dokážeme vám poradit, která varianta je pro vás tou nejlepší. Ne každý vždy využije nejvyšší kapacitu baterie a maximální sílu motoru. Ušetřené finance pak můžete „prožít" na výletech. Kolo jsme i v sezoně schopni přestavět zhruba do jednoho týdne od převzetí.
Ideální a nejpoužívanější pohon z hlediska využití síly motoru a vyvážení kola. Dojezd je při stejné kapacitě baterie o zhruba 25-30 procent vyšší než u zadního pohonu. Podle použité kapacity baterie a síly motoru se cena pohybuje v rozmezí 24-30 tisíc korun. Nejpoužívanější přestavbová sada pro tento typ pohonu je od největšího taiwanského výrobce elektropohonů, firmy Bafang (8FUN, EV Bike).
Při přestavbě na středový pohon demontujeme stávající kliky s převodníky a oskou. Místo klik nainstalujeme do rámu středový pohon s jednopřevodníkem. Tím sice přijdete o možnost řazení vepředu, ale tento handicap dokonale vyrovná přidaná síla motoru. Zároveň tím odpadá problém nadměrného křížení řetězu při špatně zvoleném převodu. Pak už jen uchytíme baterii do rámu, nebo na nosič, a ovládací panel na řídítka. Kabeláž vedeme s citem po rámu tak, aby nikde nepřekážela a nekazila celkový dojem. Po zkušební jízdě je kolo připravené k předání.
Reálný dojezd závisí na zvoleném stupni výpomoci, kopcovitosti terénu, váze jezdce a dalších faktorech. V náročných podmínkách však můžete počítat, že i baterie se základní kapacitou 11,6 Ah umožní dojezd okolo 60 kilometrů. Pokud baterii dojde napětí, jedete stále na kole a "za vlastní" se domů vždy dostanete :)
Ceny dalších dostupných variant:
Ideální varianta pro jezdce, který chce zachovat všechny převody na kole. Při montáži vyměníme celé zadní kolo za nové s napleteným motorem. Připevníme baterii a ovládací prvky. Nárůst váhy je podle typu použitého pohonu zhruba 6-8,5 kilogramu. Navíc při použití bezpřevodových motorů (direct drive), kde nejsou použité planetové převody pro přenos kroutící síly, se jedná o absolutně tichý pohon s minimalizovanou možností poruchy a opotřebení. Cena se pohybuje podle síly motoru a kapacity baterie v rozmezí 23-30 tisíc korun.
V současné době se jedná o minimálně využívaný pohon. Dříve se dal obhájit díky nižší ceně a lepšímu vyvážení oproti zadnímu pohonu. Nyní je používaný v případě, kdy se nedá použít z nějakého důvodu středový nebo zadní pohon. Cena se pohybuje v rozmezí 15-20 tisíc korun.